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AEGIS Hyposurface junio 23, 2008

Posted by christian saucedo in Technology research in surfaces.
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Tipo. Desarrollo tecnológico . superficie reactiva

Autor. Mark Goulthorpe of dECOi Architects

Investigación y desarrollo. RMIT

Año. 2001

Web. http://www.hyposurface.org/

Imágenes. http://www.sial.rmit.edu.au/Projects/Aegis_Hyposurface.php

Video. http://www.youtube.com/watch?v=JSZg9zgdCSM&feature=related

Vía. Daniel Espeta García, PASAJES construcción, C31, MATERIALES, septiembre 2007, año 03 & http://www.mediaarchitecture.org

Descripción

AEGIS Hyposurface es un interesante ejemplo que arte cinético presentado por el grupo multidisciplinar dECOi, que utilizando centenares de pistones neumáticos, construyeron una pared subdividida en secciones triangulares, capaces de desplazarse perpendicularmente en la superficie generando así una infinidad de relieves cambiantes.

Este proyecto fue desarrollado para un concurso de trabajos en interacción para el foyer del Birmingham Hippodrome Theatre, en Reino Unido. El proyecto es una superficie metálica formada por pequeños paneles triangulados, capaces de formar físicamente volúmenes por estímulos que recibe de un sistema sensor (movimiento, sonido, luz, etc.) Está gobernado por un soporte de 896 pistones neumáticos de alta velocidad.

Lo increíble de esta obra es que marca la transición del espacio autoplástico (determinado) al espacio aloplástico (interactivo, indeterminado), construyendo de este modo una nueva arquitectura recíproca.

Description

The Aegis Hyposurface is a dECOi project, designed principally by Mark Goulthorpe and the dECOi office with a large multi-disciplinary team of architects, engineers, mathematicians and computer programmers, among others. This team included a Professor Mark Burry, who was working at Deakin University at the time, along with various others from Deakin, including Professor Saeid Navahandi and Dr Abbas Kouzani. Please see below for a full list of the members of the project team.

This project was developed for a competition for an interactive art-work for the foyer of The Birmingham Hippodrome Theatre. The piece is a facetted metallic surface that has potential to deform physically in response to electronic stimuli from the environment (movement, sound, light,etc). Driven by a bed of 896 pneumatic pistons, the dynamic ‘terrains’ are generated as real-time calculations.

The piece marks the transition from autoplastic (determinate) to alloplastic (interactive, indeterminate) space, a new species of reciprocal architecture.

The idea behind is, that due to the different positions of the small metall tiles, the reflection of the surrounding light is changing. In this way a tremendous poetic way of displaying patterns and shapes is possible.The Prototype consists out of about 1000 of these metall tiles. They are moved by “telescopic fingers” which reach a speed up to 60 km/h and have a stroke of 50 cm.

In 2001 the Aegis Hyposurface recieved the Feidad (Far Eastern International Digital Architectural Design). It is still a remarkable design approach.

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